Mise à niveau des compétences en anglais
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Contenu linguistique

La première série de trois unités met l'accent sur les problèmes lexicaux tandis que l'autre s'attache davantage aux problèmes grammaticaux. L'ordre dans lequel elles seront étudiées est laissé au libre choix de l'apprenant.

1ère série de 3 unités :

- Family background
Contenu sémantique : travelling, tourism, accomodation, transport, describing a succession of events.
Contenu grammatical : simple past or present perfect.
Phonétique : stressing words correctly..

- Reading and sports
Contenu sémantique : describing people's appearance, describing people's personality, describing people's pastimes.
Contenu grammatical : so and such, expressing habits.
Phonétique : stress, weak forms and rhythm.

- I'm a shopaholic
Contenu sémantique : shopping, expressing satisfaction, dissatisfaction and preference.
Contenu grammatical : relative clauses, infinitive or ING forms.
Phonétique : weak forms.

2ème série de 3 unités :

- Boarding School … au pair / My future is a bit wishy-washy :
Contenu sémantique : talking about ones studies and ones future ( family, jobs)
Contenu grammatical : modals, future, conditional
Phonétique : features of spoken English (contractions, weak forms …)

- On feminism
Contenu sémantique : the “men and women” debate, debating.
Contenu grammatical : genitive, pronouns, present perfect and past
Phonétique : features of spoken English (contractions, weak forms…)

- Faults and good qualities :
Contenu sémantique : speaking of oneself / self-portrait(s)
Contenu grammatical : present simple and progressive, articles, relatives, passive
Phonétique : features of spoken English (contactions, weak forms …)

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